Hot Wheels Unleashed 2 Recensie: Een van de beste arcade-racers wordt nog beter

Racen is hot, en niet alleen de simulatiegames. Er was ooit een tijd dat arcade racegames met hun levendige graphics en spannende gameplay de markt domineerden. De laatste tijd leken alleen de Forza Horizon games en hun klonen dit genre te vertegenwoordigen. Daarom was de eerste Hot Wheels Unleashed een verademing in de woestijn van arcade racegames. Twee jaar later is de verrassing nog groter: Hot Wheels Unleashed 2: Turbocharged is een nog betere, grotere versie van zijn voorganger.

Wat direct opvalt zijn de uitmuntende graphics. Weinig games zijn zo kleurrijk en verzadigd als Hot Wheels. De game is echter niet kinderachtig. Alle speelgoedauto’s zijn zorgvuldig nagebootst, net zoals echte auto’s in Gran Turismo. Ze hebben zelfs de imperfecties die ze zo levensecht maken, zoals de lichte afwijkingen in de verf. Deze imperfecties, gecombineerd met de manier waarop de wereld op de auto’s reflecteert, maken de illusie compleet. Elk level is gedetailleerd en de belichting is perfect. Dit is absoluut een game om te spelen op het beste scherm dat je hebt.

In Hot Wheels Unleashed 2 krijg je zelfs meer van de auto’s en omgevingen te zien. Het aantal auto’s is uitgebreid naar meer dan 130, veel meer dan de minder dan 70 van de vorige game. Je vindt er zowel fantasie Hot Wheels als realistische auto’s, zoals de Liberty Walk Nissan Silvia S15 drift car. Alle auto’s kunnen volledig naar eigen smaak worden aangepast en verbeterd. Verschillende soorten auto’s hebben hun eigen voordelen, zoals betere controle of snelheid. Nieuw in deze game zijn de motoren, zoals de Ducati DesertX en BMW RnineT.

De omgevingen zijn helemaal vernieuwd en voelen groter aan dan voorheen. Hoewel het jammer is dat de oude omgevingen zijn verdwenen, voelen de nieuwe veel diverser aan. Een van de nieuwe game modus laat je vrij rondrijden met als enige doel om een serie checkpoints te bereiken. Zo kun je de werelden echt verkennen en voelt het alsof je met een miniatuurauto door een arcadehal, huis of diner rijdt. Net als in de vorige game zullen er waarschijnlijk meer omgevingen en auto’s beschikbaar komen in toekomstige DLC’s.

De game introduceert ook nieuwe spelmodi. Zo zijn er eliminatieraces waarbij je moet voorkomen dat je als laatste eindigt, drift events en “baasgevechten” waarbij je specifieke doelen op de baan moet raken. Dit zorgt voor een welkome afwisseling met de races en tijdritten van de vorige game.

Het racen zelf is nog steeds geweldig. Het voelt extreem snel en de driftmechanieken zijn strak. Het voelt allemaal hectisch en alsof je elk moment de controle kunt verliezen.

Kortom, Hot Wheels Unleashed 2: Turbocharged is precies wat het moest zijn. Het is mooi, snel en leuk. Het is een broodnodige afwisseling van simulatiegames en Forza Horizon klonen. Ik hoop dat het niet alleen het arcade racegenre nieuw leven inblaast, maar dat het blijft bestaan met meer DLC’s en hopelijk een derde deel in de komende jaren. Schaf zeker een exemplaar aan voor jezelf (beschikbaar op PlayStation 4 en 5, Xbox One en Series, Nintendo Switch en PC).

Source link

+ There are no comments

Add yours